
10 Συμβουλές για την Αποτελεσματική Οργάνωση του Τμήματος Πωλήσεων της Εταιρείας σας
Το τμήμα πωλήσεων για μια εταιρεία χονδρικής πολλές φορές είναι το μόνο εργαλείο δημιουργίας εσόδων και για το λόγο αυτό τα στελέχη πωλήσεων στο ανώτερο επίπεδο πρέπει πάντα να αναζητούν τρόπους και μεθόδους βελτιστοποίησης της απόδοσης του τμήματος πωλήσεων τους.
Παρακάτω σας παραθέτω 10 βασικά βήματα για την ορθή οργάνωση του τμήματος πωλήσεων της εταιρείας σας. Η αναζήτηση νέων μεθόδων πώλησης και ανάπτυξης των εσόδων πρέπει να είναι διαρκής και πάντα με το βλέμμα στην αγορά και το εξωτερικό περιβάλλον, αφού αυτά τα 2 επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την απόδοση και την ευημερία της κάθε επιχείρησης.
ΒΗΜΑ 1ο
Προσδιορίστε τους συνολικούς στόχους και στόχους πωλήσεων για την επιχείρησή σας και βεβαιωθείτε ότι αυτοί οι στόχοι είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, επιτεύξιμοι, σχετικοί και χρονικά δεσμευμένοι (SMART).
ΒΗΜΑ 2ο
Προσδιορίστε το μέγεθος και τη δομή του δυναμικού πωλήσεών σας και καθορίστε πόσους πωλητές θα χρειαστείτε και ποιοι θα είναι οι ρόλοι και οι ευθύνες τους.
ΒΗΜΑ 3ο
Προσλάβετε πωλητές που έχουν τις δεξιότητες, την εμπειρία και τις γνώσεις που απαιτούνται για να είναι επιτυχημένοι στο τμήμα πωλήσεών σας.
ΒΗΜΑ 4ο
Παρέχετε ευκαιρίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης στους πωλητές σας, για να τους βοηθήσετε να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται για να είναι επιτυχημένοι στους ρόλους τους.
ΒΗΜΑ 5ο
Εφαρμόστε αποτελεσματικές διαδικασίες και συστήματα πωλήσεων, όπως διοχέτευση πωλήσεων, λογισμικό CRM και σενάρια / πρότυπα πωλήσεων, για να βοηθήσετε το τμήμα πωλήσεών σας να λειτουργεί αποτελεσματικά.
ΒΗΜΑ 6ο
Θέστε σαφείς και συγκεκριμένους στόχους για κάθε πωλητή και παρέχετε τακτικά σχόλια και καθοδήγηση για να τον βοηθήσετε να επιτύχει αυτούς τους στόχους.
ΒΗΜΑ 7ο
Παρακολουθήστε την απόδοση του δυναμικού πωλήσεών σας και χρησιμοποιήστε δεδομένα και μετρήσεις για να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση και να λάβετε αποφάσεις βάσει δεδομένων.
ΒΗΜΑ 8ο
Παρέχετε συνεχή υποστήριξη και πόρους στους πωλητές σας και εξετάζετε και αξιολογείτε τακτικά την απόδοσή τους για να βεβαιωθείτε ότι πληρούν τους στόχους και τους στόχους πωλήσεων της επιχείρησής σας.
ΒΗΜΑ 9ο
Αξιοποιείστε τις νέες τεχνολογίες και κανάλια πώλησης για να επιτύχετε δυνατότερη υποστήριξη του έργου των πωλητών σας, την αναβάθμιση της εικόνας σας στους πελάτες και την αύξηση του τζίρου αλλά και τη μείωση των εξόδων.
ΒΗΜΑ 10ο
Τελευταίο βήμα και πολύ σημαντικό, να μπαίνετε συχνά στα παπούτσια του πωλητή σας. Δείτε τα πράγματα από τη πλευρά που τα αντιλαμβάνεται ο πωλητής και όχι μόνο από τη πλευρά της διοίκησης.
Για κάθε θέμα που απασχολεί την επιχείρηση μας, μια γνώμη μπορούν να δώσουν όλοι…
Πόσοι όμως μπορούν να δώσουν μια επαγγελματικά τεκμηριωμένη απάντηση?
Σιδεράκης Γεράσιμος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Marketing