Έρευνες Αγοράς στο χώρο του Marketing
Η λήψη απόφασης για ένα διοικητικό πρόβλημα σε μια επιχείρηση είναι αποτέλεσμα 4 παραγόντων, σε συνδυασμό ή μεμονωμένα.
Τρόποι Λήψης Απόφασης:
- Έρευνα Αγοράς
- Γνώμη Ειδικών
- Εμπειρία
- Διαίσθηση
Η έρευνα αγοράς στον χώρο του marketing δίνει τις πιο αξιόπιστες πληροφορίες, εν αντιθέσει με τις άλλες 3 μεθόδους, με βάση τις οποίες μπορούν να παρθούν αποφάσεις για συγκεκριμένα διοικητικά προβλήματα.
Το διοικητικό πρόβλημα αντιμετωπίζεται από την διεξαγωγή έρευνας αγοράς με σκοπό την βέλτιστη λήψη αποφάσεων.
Επιπλέον, η έρευνα αγοράς marketing ασχολείται με συμπεριφορές και στάσεις προσώπων και οργανισμών, σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο, οι οποίες εκδηλώνονται ή διαμορφώνονται στα πεδία δράσης του marketing, όπως συμπεριφορά καταναλωτή, αποτελέσματα ενεργειών του marketing, μεγέθη και δομή αγοράς, ανταγωνισμός και άλλα.
Βασίζεται σε ερευνητικές μεθόδους και μοντέλα που προέρχονται κυρίως από α) την οικονομική επιστήμη, β) την ψυχολογία, γ) την διοικητική επιστήμη, και γ) την στατιστική.
Χαρακτηριστικά Έρευνας Αγοράς στο χώρο του Marketing:
Είδη Ερευνών Marketing
Τα είδη ερευνών στο χώρο του Marketing με κριτήριο το διοικητικό πρόβλημα είναι:
- Έρευνα Προγραμματισμού
- Έρευνα Επιλογής
- Έρευνα Αξιολόγησης
Λόγοι Έρευνας Marketing
Οι λόγοι για τους οποίους γίνεται μια έρευνα στο χώρο του Marketing είναι:
- Σύνθετα προβλήματα και επιχειρηματικό περιβάλλον
- Ανάγκη προσαρμογής σε αγοραστικές προτιμήσεις
- Διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες: κατανόηση, προσαρμογή, αντιμετώπιση
- Αξιολόγηση – τεκμηρίωση – κατανομή προϋπολογισμού marketing
- Νέες μέθοδοι συλλογής δεδομένων
- Νέες μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων
- Εξειδίκευση, κατάρτιση και βελτιωμένη τεχνογνωσία
- Νέες τεχνολογίες
- Αύξηση μεγέθους επιχείρησης
Στάδια Έρευνας Marketing
Τα κύρια στάδια μιας έρευνας στο χώρο του Marketing είναι:
- Ορισμός ερευνητικού προβλήματος
- Προσδιορισμός μεθοδολογίας
- Συλλογή εμπειρικών δεδομένων
- Ανάλυση εμπειρικών δεδομένων
- Κατανόηση και παρουσίαση ευρημάτων – Συμπεράσματα
Τομείς Έρευνας Marketing
Μερικοί από τους τομείς στους οποίους γίνεται έρευνα στο χώρο του Marketing είναι:
- Τοποθεσία εγκατάστασης: έρευνα σχετικά με χώρα, πόλη, περιοχή, τοποθέτηση ανταγωνισμού, μικρή/μεγάλη προβολή και άλλα.
- Τιμή: ανάλυση ζήτησης, αποτελεσματικότητα τιμολογιακής προώθησης πωλήσεων.
- Προϊόν / Υπηρεσία: ανάπτυξη και δοκιμή νέων προϊόντων / υπηρεσιών.
- Διανομή: μελέτες κάλυψης δικτύων, ανάλυση αποδοτικότητας δικτύων.
- Διαφήμιση: καθορισμός αποτελεσματικότητας διαφήμισης, μελέτες μέσων.
- Καταναλωτής: ικανοποίηση πελάτη, πρόθεση αγοράς, ενημερότητα.
- Αγορά: χαρακτηριστικά αγοράς και τάσεις, μερίδιο αγοράς, ανάλυση πωλήσεων.
Ερωτήματα Έρευνας Marketing
Μερικά από τα ερωτήματα που μπορούν να τεθούν σε μια έρευνα στο χώρο του Marketing είναι:
- Τι είδους καταναλωτές αγοράζουν τα προϊόντα μας;
- Αναπτύσσεται ή συρρικνώνεται η αγορά;
- Ποιο από τα εναλλακτικά πρωτότυπα θα είναι πιο επιτυχές ως νέο προϊόν;
- Τι συσκευασία να χρησιμοποιήσουμε;
- Ποια διαφήμιση θα ήταν αποτελεσματικότερη;
- Τι τιμή πρέπει να καθορίσουμε;
- Ποιο συνδυασμό ΜΜΕ πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για διαφήμιση;
- Ποια δίκτυα διάθεσης πρέπει να αξιοποιηθούν;
- Πόσα χρήματα πρέπει να δοθούν για προώθηση;
- Είναι οι πελάτες ικανοποιημένοι με το προϊόν;
- Πόσο μερίδιο αγοράς έχουμε;
Προβλήματα Απόφασης & Έρευνας
Πρόβλημα Απόφασης | Πρόβλημα Έρευνας |
1. Επιλογή συσκευασίας | 1. Αξιολόγηση εναλλακτικών συσκευασιών |
2. Επιλογή τεχνικών χαρακτηριστικών νέου προϊόντος | 2. Μέτρηση αποδοχής υποψήφιων πρωτοτύπων |
3. Τμηματοποίηση συνολικής αγοράς | 3. Μέτρηση ατομικών χαρακτηριστικών, προτιμήσεων & καταναλωτικής συμπεριφοράς. Δημιουργία ομοιογενών ομάδων και δημογραφικός χαρακτηρισμός τους |
4. Κατανομή χώρου καταστήματος σε κατηγορίες, μάρκες και κωδικούς | 4. Αξιολόγηση κερδοφορίας και συνεισφοράς στην συνολική κίνηση |
5. Περιοδική αναπροσαρμογή μείγματος μάρκετινγκ | 5. Παρακολούθηση μεριδίου αγοράς, ύψους πωλήσεων, διείσδυσης προϊόντος, brand awareness |
Αν ενδιαφέρεστε για την επίλυση διοικητικών προβλημάτων με τη μεγαλύτερη αξιοπιστία πληροφοριών για λήψη αποφάσεων, κάντε το πρώτο βήμα με μια έρευνα αγοράς από την πλευρά του marketing συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα και θα έρθουμε σε επικοινωνία μαζί σας.
Συμβουλευτική Επιχειρήσεων & Εργαλεία Marketing Που Φέρνουν Αποτέλεσμα!
Από το 2011, βοηθάμε τις επιχειρήσεις να επιλύσουν αποτελεσματικά τα προβλήματα και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στη σύγχρονη αγορά.