
Ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα
Προσαρμοζόμαστε στα Νέα Δεδομένα όπως ο Χαμαιλέοντας και Διατηρούμε ή Επεκτείνουμε τη Λειτουργία της Επιχείρησής μας Διαδικτυακά!
Η Sider group of Services μπορεί να βοηθήσει τους επιχειρηματίες και τις επιχειρήσεις να ακολουθήσουν τα κατάλληλα βήματα προκειμένου να διατηρήσουν ή να περιορίσουν τις απώλειες στον τζίρο τους για αυτήν την περίοδο αλλά και να βάλουν τις βάσεις για την αυξήση του μελλοντικά.
Αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω κορωνοϊού
Σας παρουσιάζομυε παρακάτω 2 έρευνες για το eCommerce στην Ελλάδα τη περίοδο του Cοvid-19 και πως επηρρέασε την καταναλωτική συμπεριφορά.
Στο πρώτο σκέλος βλέπουμε την έρευνα αγορά της GRECA και στο 2ο τα αποτελέσματα του Skroutz για την δική του πλατφόρμα.
Έρευνα του GR.EC.A, του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Έως και 134% Εβδομαδιαίως Αυξάνεται το Ελληνικό eCommerce σύμφωνα με έρευνα της GRECA
Αύξηση έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, παρατηρείται στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων που γίνεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες ενώ τον Μάρτιο εκατοντάδες κατηγορίες έχουν εκτοξευθεί από τις online αγορές όπως puzzles με +1.654%, web cameras με +1.256% και στρώματα γυμναστικής με +772% σε σχέση με τον Φεβρουάριο φέτος.
Ταυτόχρονα, η online επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλ. εμπορίου αυξάνεται κάθε εβδομάδα εδώ και 4 εβδομάδες με πρωταγωνιστές τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας με +433%, τον Αθλητισμό & Hobby με +129% και τα Παιδικά – Βρεφικά Είδη με +118% για την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020 που ήταν η τελευταία εβδομάδα προ καραντίνας.
Ταυτόχρονα στο ίδιο διάστημα που εκτοξεύεται η online επισκεψιμότητα σε κατηγορίες ηλ. εμπορίου μειώνεται δραματικά η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, εμπορικών κέντρων και χώρων ψυχαγωγίας σε ποσοστό που φτάνει το -85% μέσα στην εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την βάση των 5 εβδομάδων 3 Ιανουαρίου – 6 Φεβρουαρίου 2020.
Στον αντίποδα βρίσκονται κατηγορίες ηλ. εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη, όπως ενδεικτικά αμορτισέρ αυτοκινήτου με -99%, βαλίτσες ταξιδιού με -63% και γόβες με -51%. Ωστόσο ακόμα και η κατηγορία της μόδας έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης με αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.


Η ομάδα Business Intelligence του Skroutz παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, όπως προκύπτουν από την δημοφιλή πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων.
Τα στοιχεία αφορούν στην περίοδο 9-29 Μαρτίου 2020 και οι ποσοστιαίες μεταβολές προκύπτουν από την σύγκριση των αγορών που έγιναν αυτή την περίοδο με τις αγορές που έγιναν τον Φεβρουάριο 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται, το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε σημαντική αύξηση κάτι που διαπιστώνεται τόσο από τα στοιχεία επισκεψιμότητας όσο και τα στοιχεία αγορών. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz αυξήθηκαν κατά 41%.
Σε επίπεδο πωλήσεων, αύξηση σημείωσαν οι κατηγορίες που περιλαμβάνουν προϊόντα υγείας, παιχνίδια, όργανα γυμναστικής και περιφερειακά υπολογιστών, και πιο συγκεκριμένα:
- “Hobby – Αθλητισμός” 70,40%,
- “Υγεία – Ομορφιά” 54,30%,
- “Τεχνολογία” αύξηση 43,70%,
- “Σπίτι – Κήπος” αύξηση 35,60%.
Ισχυρότερη “πίεση”, της τάξεως του 35,40%, δέχθηκαν τα προϊόντα της κατηγορίας “Μόδα”, πράγμα που προφανώς εξηγείται από την προσαρμογή των καταναλωτών στην τρέχουσα κατάσταση. Αντίστοιχα η κατηγορία “Auto – Moto” σημείωσε μείωση 8,6%
Παρακάτω στους πίνακες θα μπορέσετε να δείτε τις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις, τις κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις και τις κατηγορίες με την μεγαλύτερη πτώση σε πωλήσεις.
Το Skroutz, ανταποκρινόμενο στο ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για την όσο το δυνατόν πιο απλοποιημένη διαδικασία αγορών, διεύρυνε την λειτουργία του Skroutz Marketplace σε κατηγορίες υψηλού ενδιαφέροντος σημειώνοντας σημαντική αύξηση στις πωλήσεις μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Μελετώντας εκτενέστερα τα δεδομένα και προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές δεν σταμάτησαν τις ηλεκτρονικές αγορές τους αλλά τροποποίησαν το τι αγοράζουν.
Μείωσαν τις αγορές που έχουν να κάνουν με προϊόντα μόδας (ανδρικά και γυναικεία παπούτσια, ρούχα, παπούτσια και αρώματα) και αυτοκινήτου, συνεχίζουν να αγοράζουν και να αναζητούν αντισηπτικά, καθαριστικά σπιτιού και ιατρικά αναλώσιμα (γάντια και μάσκες), ενώ στράφηκαν σε αγορές που έχουν να κάνουν με:
- Την εργασία από το σπίτι (laptops, web cameras, πληκτρολόγια, ποντίκια κ.ά.),
- Την γυμναστική από το σπίτι,
- Τρόπους για να περάσουν δημιουργικά τον χρόνο σπίτι τους (puzzle, παιχνίδια, gaming κ.ά.).
Ο κ. Στράτος Παρασκευαΐδης, Director of Partners division του Skroutz δήλωσε σχετικά: “Σε μια πρωτόγνωρη για όλους μας περίοδο, στο Skroutz εργαζόμαστε εντατικά και συνεχίζουμε να αναλύουμε τα δεδομένα και να παρακολουθούμε τις τάσεις που διαμορφώνονται στο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι ανάγκες της περιόδου έχουν δημιουργήσει ένα πολύ μεγαλύτερο φόρτο στη λειτουργία των καταστημάτων και σε όλη την αλυσίδα ανεφοδιασμού στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Από την πλευρά μας βρισκόμαστε δίπλα στους συνεργάτες μας και τους επισκέπτες της πλατφόρμας και προσπαθούμε να δημιουργούμε υπηρεσίες που να διευκολύνουν τους καταναλωτές και τους συνεργάτες μας, όπως το Skroutz Marketplace. Πλέον, δίνουμε την δυνατότητα σε επιχειρήσεις που δεν έχουν eshop, να προβάλουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους μέσω της σελίδας μας”.
Η κ. Γιώτα Τζαβάρα, Head of Commercial του Skroutz δήλωσε, επίσης: ” Η πραγματικότητα των τελευταίων εβδομάδων δημιούργησε μια νέα δυναμική στην εμπορική δραστηριότητα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο κλήθηκε να υποστηρίξει έναν πολύ μεγαλύτερο όγκο από τον αναμενόμενο και αυτό επιδρά τόσο στους συνεργάτες μας στο Skroutz όσο και στους καταναλωτές. Από την πλευρά μας, χάρη στη δυνατότητά μας και την ομαλή μετάβασή μας σε λειτουργία 100% από απόσταση, προσπαθούμε να υποστηρίξουμε με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο την εμπορική δραστηριότητα και ευχαριστούμε θερμά τους συνεργάτες μας και τους καταναλωτές που συμβάλλουν σε αυτή την προσπάθεια”.
Υπενθυμίζουμε πως στο Skroutz συμμετέχουν πάνω από 4.400 καταστήματα ενώ φιλοξενούνται πάνω από 10εκ. προϊόντα.
Οι τάσεις αυτές στις καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν μέσα στο πέρασμα των ημερών και τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται όσο περνάει ο καιρός. Η ομάδα του Skroutz παρακολουθεί σε συνεχή βάση τις τροποποιήσεις που υπάρχουν και στο τέλος αυτής της περιόδου θα μπορέσει να παρέχει μία ολοκληρωμένη εικόνα του πως κινήθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις
(Δίπλα τα ποσοστά αύξησης)
Συμπληρώματα Διατροφής | 54,30% |
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές | 90,70% |
Φαρμακευτικά | 86,40% |
Περιποίηση Προσώπου | 41,50% |
Εργαλεία | 120,50% |
Παιδικά & Βρεφικά Παιχνίδια | 224,00% |
Περιφερειακά | 175,80% |
Παιδικά Παιχνίδια | 242,10% |
Φροντίδα Μαλλιών | 84,20% |
Προσωπική Υγιεινή | 38,50% |
Περιποίηση Σώματος | 86,10% |
Οικιακές Συσκευές | 52,20% |
Όργανα Γυμναστικής | 625,60% |
Ρούχα Εργασίας | 231,50% |
Μακιγιάζ | 34,80% |
Μικρές Οικιακές Συσκευές | 75,20% |
Κρέμες Προσώπου | 28,30% |
Αναλώσιμα Εκτυπωτών | 143,30% |
Μάσκες Εργασίας | 327,30% |
Ιατρικά Αναλώσιμα | 304,70% |
Στοματική Υγιεινή | 49,50% |
Φαγητό Μωρού | 61,40% |
PC Hardware (Αναβάθμιση Υπολογιστή) | 21,50% |
Βιβλία | 90,60% |
Βάψιμο Μαλλιών | 241,40% |
Είδη Καθαρισμού & Οικιακής Χρήσης | 108,00% |
Ηλεκτρονικά Παιχνίδια | 154,50% |
Φωτισμός | 32,90% |
Περιφερειακά Gaming | 181,90% |
Puzzles | 2675,50% |
Αντισηπτικά Χεριών | 30,60% |
Συσκευές Περιποίησης | 21,30% |
Κατοικίδια | 50,30% |
Τρόφιμα | 68,50% |
Βρεφικές Τροφές | 42,80% |
Διάφορα Ιατρικά Αναλώσιμα | 183,50% |
Καλώδια | 103,60% |
Κήπος | 71,90% |
Διαγνωστικά Όργανα | 140,40% |
Είδη Γραφείου | 70,80% |
Αντιηλιακή Προστασία & Μαύρισμα | 52,20% |
Επιτραπέζια Παιχνίδια | 448,10% |
Ακοή & Αναπνοή | 27,60% |
Νύχια | 128,80% |
Laptops & Αξεσουάρ | 99,90% |
Πάνες | 30,00% |
Ήχος | 31,30% |
Φτιάξτο Μόνος Σου (DIY) | 290,20% |
Συσκευές Καθαρισμού | 89,90% |
Πληκτρολόγια & Ποντίκια | 163,10% |
Δικτυακά | 140,90% |
Tablets & Αξεσουάρ | 74,80% |
Τηλεοράσεις & Αξεσουάρ | 59,50% |
Είδη Καπνιστού | 44,60% |
Σκληροί Δίσκοι | 22,50% |
Multimedia | 563,00% |
Δομικά Υλικά | 164,80% |
Καθαριστικά Σπιτιού | 387,70% |
Παιδικά Έπιπλα | 13,10% |
Εκτυπωτές | 301,80% |
Είδη Υγιεινής | 25,90% |
Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε πωλήσεις
(Δίπλα τα ποσοστά αύξησης)
Puzzles | 2675,50% |
Πασχαλινά | 2329,20% |
Web Cameras | 1859,40% |
Όργανα Γυμναστικής | 625,60% |
Multimedia | 563,00% |
Διάδρομοι Γυμναστικής | 492,70% |
Επιτραπέζια Παιχνίδια | 448,10% |
Καθαριστικά Σπιτιού | 387,70% |
Κονσόλες | 358,60% |
Μάσκες Εργασίας | 327,30% |
PC Games | 325,20% |
Ιατρικά Αναλώσιμα | 304,70% |
Εκτυπωτές | 301,80% |
Φτιάξτο Μόνος Σου (DIY) | 290,20% |
Gaming Headsets | 287,10% |
Χρώματα & Υλικά Βαφής | 268,90% |
Gamepads | 248,10% |
Παιχνίδια Lego | 246,30% |
Παιδικά Παιχνίδια | 242,10% |
Βάψιμο Μαλλιών | 241,40% |
Ρούχα Εργασίας | 231,50% |
Παιχνίδια Εξωτερικού Χώρου | 222,10% |
Διάφορα Ιατρικά Αναλώσιμα | 183,50% |
Περιφερειακά Gaming | 181,90% |
Περιφερειακά (Πληκτρολόγια & Ποντίκια) | 175,80% |
Handsfree Ακουστικά | 172,50% |
Laptops | 171,90% |
Μηχανές Espresso | 171,50% |
Δομικά Υλικά | 164,80% |
Μάσκες Ομορφιάς | 161,90% |
Μηχανές Κουρέματος | 160,80% |
Ηλεκτρονικά Παιχνίδια | 154,50% |
PS4 Games | 154,30% |
Αναλώσιμα Εκτυπωτών | 143,30% |
Κηπουρική | 142,90% |
Διαγνωστικά Όργανα | 140,40% |
Tablets | 131,30% |
Νύχια | 128,80% |
Ποδηλασία | 127,10% |
Αντισηπτικά Τραύματος | 121,20% |
Εργαλεία | 120,50% |
Ψάρεμα | 118,40% |
Μεταχειρισμένα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια | 112,30% |
Είδη Καθαρισμού & Οικιακής Χρήσης | 108,00% |
DSL Modems / Routers | 106,90% |
Ακουστικά | 106,00% |
Καλώδια | 103,60% |
Καφετιέρες | 103,20% |
Βρεφικά Παιχνίδια | 99,30% |
Μετατροπείς | 97,20% |
Αξεσουάρ Οικιακών Συσκευών | 91,80% |
Βιβλία | 90,60% |
Συσκευές Καθαρισμού | 89,90% |
Περιποίηση Σώματος | 86,10% |
Μίξερ, Μπλέντερ | 79,40% |
Τηλεοράσεις | 78,40% |
Καρέκλες Gaming | 76,00% |
Μουσικά Όργανα | 73,80% |
Αναλώσιμα Εργαλείων | 70,90% |
Είδη Γραφείου | 70,80% |
Τρόφιμα | 68,50% |
Μοντελισμός | 68,30% |
TV Box | 68,00% |
Πρίζες & Διακόπτες | 63,00% |
Οθόνες Υπολογιστών | 63,00% |
Φαγητό Μωρού | 61,40% |
Πολεμικές Τέχνες | 58,60% |
Αφυγραντήρες | 57,50% |
Φροντίδα & Υγιεινή μωρού | 56,90% |
Γραφεία | 56,50% |
Συμπληρώματα Διατροφής | 54,30% |
Αντιηλιακή Προστασία & Μαύρισμα | 52,20% |
Οικιακές Συσκευές | 52,20% |
Οπτικά | 51,00% |
Barbeque & Ψησταριές | 50,80% |
Κατοικίδια | 50,30% |
Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες μειώσεις σε πωλήσεις
(Δίπλα τα ποσοστά μείωσης)
Γυναικεία Μποτάκια | -75,90% |
Ανδρικά Μποτάκια | -71,60% |
Ποδοσφαιρικά Παπούτσια | -68,60% |
Γόβες | -61,70% |
Σακίδια Πλάτης | -60,70% |
Γυναικεία Μπουφάν | -58,40% |
Αθλητικές Τσάντες | -56,40% |
Ανδρικά Μπουφάν | -55,70% |
Ανατομικά Παπούτσια | -52,70% |
Ανδρικά Παντελόνια | -52,20% |
Γυναικείες Μπλούζες | -52,20% |
Γυναικεία Παντελόνια | -51,80% |
Ανδρικές Μπλούζες | -50,90% |
Γυναικείες Τσάντες | -50,60% |
Γυναικεία Φορέματα | -49,50% |
Αθλητικές Εμφανίσεις | -49,40% |
Ανδρικά Φούτερ | -48,00% |
Ανδρικά Πουκάμισα | -47,60% |
Ρολόγια | -45,50% |
Φωτογραφικές Μηχανές | -44,90% |
Air Condition | -43,60% |
Βόλτα Μωρού | -43,40% |
Γυναικεία Παπούτσια | -43,30% |
Κοσμήματα | -42,80% |
Τσάντες & Πορτοφόλια | -42,50% |
Προϊόντα Ενηλίκων | -38,00% |
Sneakers | -36,30% |
Αναλώσιμα Αυτοκινήτου | -35,80% |
Αθλητικά Ρούχα | -33,70% |
Τροχοί | -32,90% |
Γυναικεία Φούτερ | -31,30% |
Ανδρικά Ρούχα | -31,00% |
Activity Trackers | -30,90% |